ثبت برند مزون چه مراحلی دارد | مدارک مورد نیاز برای مزون

ثبت برند مزون برای رشد مزون ها لازم است. شاید اسم مزون بارها به گوشتان خورده باشد اما ندانید که چه جور جایی است. مزون به مکانی میگویند که برای سفارش لباس مورد علاقه خود به آنجا مراجعه میکنید و لباستان را طبق سلیقه خودتان میدوزند. بسیاری از افراد در انتخاب لباسشان حساس هستند و باید کاملا با اندام آنها اندازه باشد اینگونه افراد معمولا به مزونها مراجعه میکنند و لباسی مطابق سایزشان سفارش میدهند.
ثبت برند مزون:
اگر در دوخت لباس مهارت دارید و میخواهید یک مزون برای خود داشته باشید، ثبت برند مزون را فراموش نکنید. زیرا وقتی مزونی را تشکیل میدهید اولین کاری که انجام میدهید باید یک نام برای مزون خود انتخاب کنید تا مردم شما را با این اسم یا برند بشناسند. سعی کنید اسمی که برای مزون خود در نظر میگیرید خاص باشد چون مردم وقتی میخواهند شما را به دیگران معرفی کنند از این نام استفاده میکنند.
اما ثبت برند مزون چه کاربردی دارد؟
وقتی شما نامی را برای مزون خود انتخاب میکنید ممکن است دیگران از اسم شما به نفع خودشان استفاده کنند و اسم برند شما را روی کسب و کارشان بگذارند. اما زمانی که اسم برندتان را به ثبت میرسانید دیگر کسی نمیتواند از اسم شما استفاده دیگری بکند. با ثبت کردن برند مزون خود با خیال راحت میتوانید به کسب و کار خود و رشد کردن در آن ادامه دهید.
البته به ثبت رساندن نام برند کار سادهای نیست و حتما نیاز دارید که مراحلی را بگذرانید.
مراحل به ثبت رساندن برند یک مزون به صورت زیر است:
۱- اول یک اسم خوب برای برند خود انتخاب کنید. سعی کنید اسمی که انتخاب میکنید زیاد سخت نباشد تا در ذهن مردم باقی بماند زیرا بعضی از اسمها باید چند بار تکرار شوند تا در یاد مخاطب بماند. بنابراین برای انتخاب اسم برند خود به اندازه کافی وقت بگذارید.
۲- مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. در ادامه در این مورد بیشتر توضیح میدهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.
۳- سپس به سایت اداره مالکیت معنوی بروید و بعد از اینکه فرمها را تکمیل کردید مدارک مورد نیاز را بارگزاری کنید.
۴- صبر کنید تا مدارک شما توسط کارشناسهای اداره مالکیت معنوی بررسی شوند.
۵- در صورتی که اسم انتخابی شما در گذشته توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد و مدارکی که بارگزاری کردید کامل و بی نقص باشد، نام برندی که انتخاب کردید تایید میشود.
۶- پس از اینکه اسم برندتان تایید شد باید در روزنامهها آگهی منتشر کنید و اطلاع دهید که برند مزون شما ثبت شده است.
۷- سپس باید خودتان حضورا به اداره مراجعه کنید و مدارک خود را ارائه دهید.
۸- در آنجا هزینههایی را باید بپردازید و فیش آن را ارائه دهید.
۹- سپس باید آخرین آگهی را در روزنامه اعلام کنید.
۱۰- تبریک میگویم، از الان به بعد شما صاحب یک برند هستید و میتوانید از آن استفادههای زیادی بکنید.
اما سوالی که شاید ذهنتان را درگیر کرده باشد، این است که برای ثبت برند مزون به چه مدارکی نیاز داریم. در ادامه به توضیح این مدارک میپردازیم:
برای پاسخ این سوال باید بگم مدارک مورد نیاز شما بستگی به این دارد که شخص حقیقی(اشخاص) باشد یا شخص حقوقی(شرکت) که در ادامه برای هر دو مورد را بیان میکنیم.
مدارک مورد نیاز ثبت برند مزون برای اشخاص حقیقی:
- آدرس دقیق خود را داشته باشید.
- شماره تلفن
- کد پستی
- در صورت نیاز کارت بازرگانی خود را داشته باشید.
- هر مجوزی که برای فعالیت خود گرفتید.
مدارک مورد نیاز ثبت برند مزون برای اشخاص حقوقی (شرکت ها):
- از روزنامه تاسیس شرکت خودتان کپی بگیرید.
- مدارک شناسایی تمام اشخاصی که در شرکت شما حق امضا دارند را داشته باشید.
- تمام مجوز هایی که برای شروع فعالیت خود گرفتید.
- اگر قصد دارید که برای خودتان برند لاتین داشته باشید، کارت بازرگانی لازم است.
- آدرس شرکت
- کد پستی شرکت
- شماره تلفن شرکت
- اگر شرکت شما از زمانی که تاسیس شده است دارای تغییراتی میباشد، از روزنامه آخرین تغییرات خود کپی بگیرید.
مدت زمان ثبت برند مزون چقدر است:
یکی از سوالاتی که بیشتر کاربران میپرسند در مورد مدت زمان ثبت برند مزون میباشد. برای ثبت برند مزون مدت دقیقی را نمیتوان بیان کند، اما به طور تقریبی حدود ۷۰ روز طول میکشد. اما بخش مهم آن که اعلام موافقت آن هاست بین ۳۵ تا ۴۰ روز طول میکشد.
اگر میخواهید در سایت دریمیس عضو باشید میتوانید روی مرجع مزون های کشور کلیک کنید.